Het begin van je eigen wereld
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het begin van je eigen wereld

Hier kun je jouw eigen wezen maken en een eigen verhaal beginnen samen met andere spelers, fantasie kent geen grenzen..
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een angaanjagende stilte

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Maul

Maul


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 08-02-10

Character sheet
Houding: Vijandig
Houding: Arrogant
Draagt met zich mee::

Een angaanjagende stilte Empty
BerichtOnderwerp: Een angaanjagende stilte   Een angaanjagende stilte Icon_minitimema feb 08, 2010 7:18 pm

Een indringende stilte verspreide zich langzaam over het pad, voor de man die net uit de schaduwen was verschenen uit.
Op het eerste gezicht leek hij een doodnormaal mens, hoewel behoorlijk lang en duidelijk sterk gebouwd. De man droeg simpele reiskleding, en steunde even op zijn lange staf toen hij de alleenstaande poort in zich opnam.
Een duivelse grijns, waarvan menig weekhartig wezen de kriebels zou krijgen, verscheen over het gezicht van de man.

Het had lang geduurd, maar eindelijk had hij de laatste grote vesting van de magie gevonden.
En hij zou deze vesting met de grond gelijk maken.
Want hij was Maul, de grootste en machtigste magiër die ooit deze wereld heeft bewandeld. En hij zou allen die ook maar een klein beetje in de weg zouden kunnen staan vernietigen, om op hun botten zijn wereldrijk te bouwen.
Die dwaze mensjes volgden hem maar wat graag, de sukkels. Ze waren zo bang voor magie, dat ze hem maar wat graag geloofde toen hij zei dat deze wou uitroeien om de mensheid te beschermen. Ze zouden raar opkijken als de laatste magie, op die van hem na natuurlijk, was uitgevaagd.

Maar deze plek was anders. De vesting was zeer intelligent beschermd, en enkel voor hen die toegang kregen ging de poort open.
Daarom was hij nu slechts een simpele zwerver, op zoek naar onderdak. Zijn web van magie zou elk wezen blind maken voor de waarheid.

Met een vermoeide zucht, om zijn leugens wat kracht bij te zetten, zette Maul zich in beweging. Toen hij voor de poort stond, hief hij zijn simpele houten staf, en tikte enkele malen op de poort
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillith
Admin
Lillith


Aantal berichten : 360
Registratiedatum : 05-01-10

Character sheet
Houding: Terughoudend
Houding: Vriendelijk
Draagt met zich mee:: mantel, buidelzak met voedsel, heuptas met kruiden.

Een angaanjagende stilte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een angaanjagende stilte   Een angaanjagende stilte Icon_minitimema feb 08, 2010 7:30 pm

De wachter

Een angaanjagende stilte Warrior_Scout_by_taasia

Zoals wel vaker wordt er op de houten poort geklopt, maar dit keer lijkt het anders. er hangt iets angstaanjagends in de lucht.
Met enige aarzeling opent de Centaur de poort. Zijn speer is strak in zijn hand geklemd, zo dat de knokkels wit worden.
Als de poort eenmaal open is, ziet de wachter een zwerver, met in zijn hand slechts een simpele houten staf.
Hij kijkt een beetje argwanend en rond zich heen, maar hij ziet niets verdacht.


Gegroet, Heer.
Mag ik U vragen om Uw naam, afkomst en de Reden van Uw komst?
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fantasie.forumactie.com
Maul

Maul


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 08-02-10

Character sheet
Houding: Vijandig
Houding: Arrogant
Draagt met zich mee::

Een angaanjagende stilte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een angaanjagende stilte   Een angaanjagende stilte Icon_minitimema feb 08, 2010 7:38 pm

Zodra de poort open ging, verscheen er even weer een duivelse grijns op het gezicht van Maul. Echter was die alweer weg voordat de wachter een blik op Maul kon werpen.

Tot zijn verbazing stond er voor hem een centaur. Vervloekt, die zijn goed in het doorzien van mensen. Maar zelfs de beste kon Maul niet te slim af zijn. Snel versterkte hij zijn verheulende web van magie, en keek de centaur met een overtuigend vriendelijke blik aan.

Gegroet, Heer.
Mag ik U vragen om Uw naam, afkomst en de Reden van Uw komst?


Niet helemaal wat ik verwacht had van een wachter. In de meeste verstingen wordt een man als ik begroet door een zwaar gepanserde man. Gegroet.

Mijn naam is Luam, ik ben een zwerver. Ik heb geen familie, en ik ben op zoek naar onderdak


Van binnen grijnsde Maul even. Zijn leugen klopt zelfs deels. Hij had inderdaad geen familie meer. Dat hij daar zelf voor heeft gezorgt, zou nog maar even niet ter spraken komen
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillith
Admin
Lillith


Aantal berichten : 360
Registratiedatum : 05-01-10

Character sheet
Houding: Terughoudend
Houding: Vriendelijk
Draagt met zich mee:: mantel, buidelzak met voedsel, heuptas met kruiden.

Een angaanjagende stilte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een angaanjagende stilte   Een angaanjagende stilte Icon_minitimema feb 08, 2010 7:43 pm

De wachter

De wachter aanhoort het antwoord van de man. Het is een goed antwoord. Genoeg reden om de man door te laten.
Ook kan hij geen leugens of oneerlijkheid ontdekken. Toch heeft de Centaur een naar voorgevoel, hij kan er niet de vinger op leggen waar het aan ligt, maar de man voor hem geeft de wachter een onbehaaglijk gevoel.


Goed, Heer Luam..

De wachter heeft moeite om uit te spreken dat de man toegang verkrijgt, daarmee zou de onzichtbare muur open gaan voor een korte tijd. Iets houdt hem tegen. De wachter schudt zijn hoofd. Het is vast een vooroordeel omdat dit wezen een mens is. Als dat zo is, is hij niet langer geschikt voor zijn vak en dat wil hij ook niet.

Bij deze verleen ik U toegang tot dit woud.
Moge de magie met U zijn.


Dan stapt de wachter opzij en maakt hij een beleefde buiging, maar nu de woorden zijn uitgesproken, heeft de wachter spijt.
Er is iets mis, er is iets goed mis, en nu is het te laat.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fantasie.forumactie.com
Maul

Maul


Aantal berichten : 19
Registratiedatum : 08-02-10

Character sheet
Houding: Vijandig
Houding: Arrogant
Draagt met zich mee::

Een angaanjagende stilte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een angaanjagende stilte   Een angaanjagende stilte Icon_minitimema feb 08, 2010 8:03 pm

De centaur viel inderdaad voor zijn trucjes. Zodra het beest de duidelijk magische woorden uitsprak, leek Maul te veranderen

Bij deze verleen ik U toegang tot dit woud.
Moge de magie met U zijn.


Ooo, maar dat zal zij zeker zijn. Ik dank u hierbij voor uw vertrouwen. Heerlijk hoe sommige wezens dat zomaar weggeven.

Direct hierna liet Maul zijn web van verhullende magie vallen. Zijn gezicht veried nu all zijn intenties, maar nog voor de centaur kon reageren, richtte Maul zijn stap op de borst van het beest. Met een ongelofelijke knal werd deze achteruit geslingerd. Deze klap zou genoeg moeten zijn om hem even versuft te houden terwijl Maul verder ging met zijn plan. Die centaur zou straks met een flinke koppijn wakker worden, maar zich niet kunnen herinneren wat er was gebeurd. Kon Maul lekker ongestoord zijn gang gaan

Vanuit de schaduwen klonk nu een hels kabaal. Het klonk een beetje als een op hol geslagen kudde paarden. Zodra deze echter uit de mist tevoorschijn kwamen, werd duidelijk wat het echt was. Een half leger mensen, geleid door bereden strijdkrachten, gingen recht op de poort af. Als een kudde op hol geslagen neushoorns stormde ze door de poort heen, om vervolgens erachter een soort van te groeperen.

Terwel Maul naar het schouwspel keek, veranderde zijn staf opeens. De simpele houten staf werd gitzwart, en op het uiteinde konkelde een slang uit de staf, die vervolgens in een dreigende houding bevroor, met een rode, gloeiende edelsteen als tong. Hij zou zich straks wel verkleden
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een angaanjagende stilte Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een angaanjagende stilte   Een angaanjagende stilte Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een angaanjagende stilte
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het begin van je eigen wereld :: Aankomst :: Toegang tot het rijk-
Ga naar: