Het begin van je eigen wereld
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het begin van je eigen wereld

Hier kun je jouw eigen wezen maken en een eigen verhaal beginnen samen met andere spelers, fantasie kent geen grenzen..
 
IndexPortalLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggen

 

 Een ridder met een missie

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Lanzac

Lanzac


Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 28

Character sheet
Houding: Vriendelijk
Houding: Agressief
Draagt met zich mee:: wapens, kleren, paard

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimeza jan 09, 2010 5:36 pm

Lanzac liep naast zijn paard, zijn kont deed zeer van het op en neer gaan. Maar hij stond toch nog klaar om op zijn paard te springen, als ridder had hij dan ook het recht om neer te kijken op iemand anders. Behalve op een edelman, dan is hij verplicht om door zijn knieën te gaan. Hij was op missie, zelf wist hij ook niet wat deze missie inhield, hij moest naar een stad reizen, daar achter een man vragen en die zou hem de inhoud van zijn missie vertellen. Alleen heeft Lanzac een beetje pech gehad, ergens zou hij een verkeerde weg moeten ingeslaan zijn en nu was hij hopeloos verdwaald. Dat verbaasde hem dan ook weer niet, hij heeft nog nooit van die stad gehoord, ook als hij de weg vroeg wist niemand waar het was.
Hij nam zijn helm af en hangde hem aan het zadel, dan veegde hij het zweet met de rug van zijn hand af. Hij woelde met zijn hand door zijn zwarte haar en keek rond. Hij zou zich simpelweg kunnen omdraaien en terugkeren tot hij weer op een splitsing komt, maar het probleem is dat hij zich al zoveel omgedraaid heeft dat hij niet meer weet van welke kant hij kwam. Hij gespte zijn zwaardriem los en hing die ook over het zadel van zijn paard. Een harnas had vele voordelen, in een gevecht toch. Maar op zo'n dag, in zo'n hitte zou je het liever uitdoen en hier voor altijd achterlaten. Maar dat deed hij niet, voor als hij een stad tegenkomt, een ridder hoort in alle fatsoen een stad binnen te treden en zo nodig zijn diensten aan de heer daar, aanbieden. Toen zette hij zijn lange tocht weer door, met zijn paard aan de teugels.
Hij kneep zijn ogen tot spleetjes toen hij in de verte de vage omtrekking van een poort ontdekte. Een beetje verbaasd haalde hij een kaart boven die hij van zijn heer had gekregen. Hij bekeek alle steden die op deze kaart staan, maar nergens zag hij een stad die in zo'n omgeving als hier lag. Verbaasd keek hij terug naar de poort, deze stad stond niet op de kaart. Vlug gespte hij zijn zwaardriem terug om en deed zijn helm weer aan. Hij stak zijn hellebaard in een zakje die hem mooi op zijn plaats hield en zijn goeiendag maakte hij vast met de ijzeren bol tegen het handvat zodat het zijn paard niet zou schaden. Daarna sprong hij zelf op zijn paard.
Nu reed hij met volle waardigheid op de poort af waar hij dan drie keer op klopte. Hij sloeg het vizier van zijn helm dicht en wachtte geduldig op een antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillith
Admin
Lillith


Aantal berichten : 360
Registratiedatum : 05-01-10

Character sheet
Houding: Terughoudend
Houding: Vriendelijk
Draagt met zich mee:: mantel, buidelzak met voedsel, heuptas met kruiden.

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 3:41 pm

De wachter

De wachter opende langzaam de poort.
Sinds de vorige wachtster was vermoordt, deed de centaur veel voorzichter dan hij voorheen zou hebben gedaan.
Hij ziet een ridder staan.
Hij maakt een lichte buiging, zoals dat gewoon is onder het centaur-ras.


Gegroet, Ridder.
Vertel mij Uw naam en Uw reden van komst.
Dan zal ik U doorlaten.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fantasie.forumactie.com
Lanzac

Lanzac


Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 28

Character sheet
Houding: Vriendelijk
Houding: Agressief
Draagt met zich mee:: wapens, kleren, paard

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 4:13 pm

Lanzac staarde met open mond naar het wezen dat zojuist de poort had opengedaan. Had die man nu echt de romp van een paard. Hij wreef nadenkend over zijn helm. Was er onderweg iets gebeurd en heeft hij zo'n slecht leven geleid dat hij nu in de hel is? Hij zag het beest een buiging maken, beleefdheid kennen ze dus toch in de hel! Hij legde zijn hand op het zwaard, hij vroeg zich af of deze monsters van de hel nog een keer kunnen sterven. Hij keek even rond zich, de hel had hij zich toch anders voorgesteld, en antwoorde dan, de angst was hoorbaar maar hij probeerde zich goed te houden.

Mijn naam, beste...Euhm, man, is Sir Lanzac Gaudin.
Ik ben op missie gestuurd door Lord Edward. Als u mij niet doorlaat zal mijn Lord dat niet aangenaam vinden. Mijn reden dat ik bij deze stad stop, is omdat ik verdwaald ben
Dat hoopte hij tochEn ik nergens anders nog een stad vind die mij onderdak kan bieden.

Lanzac bleef staren naar het paardenromp van de man. Was dit dan een duivel?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillith
Admin
Lillith


Aantal berichten : 360
Registratiedatum : 05-01-10

Character sheet
Houding: Terughoudend
Houding: Vriendelijk
Draagt met zich mee:: mantel, buidelzak met voedsel, heuptas met kruiden.

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 4:16 pm

De wachter

Een ridder met een missie Warrior_Scout_by_taasia

De wachter kijkt de man verbaasd aan. Hij kan dit ook maar moeilijk verbergen.

Bent U een mens??
Oh euh Pardon, Ik ben een Centaur, een van het wijze ras. De wachter van het woud.
Welkom bij het woud..het woud dat bescherming biedt aan alles wat magisch is.
Of in dit woud een stad schuilt, weet ik niet.
Wilt U dit woud betreden? Maar dan moet ik U vragen Uw wapens af te geven, daar U geen magisch wezen ben en zo dus een bedreiging voor ons kunt vormen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fantasie.forumactie.com
Lanzac

Lanzac


Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 28

Character sheet
Houding: Vriendelijk
Houding: Agressief
Draagt met zich mee:: wapens, kleren, paard

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 4:33 pm

Lanzac is nu ook verbaasd. achter welke poort is er nu geen stad? En waarom is deze Centdinges nu zo verbaasd om een mens te zien. Horen slechte mensen niet naar hier te komen. Hij wist ook niet dat de hel magisch was, hij was toch geen tovenaar of heks. En waarom zou hij zijn wapens afgeven, hij is een ridder. Een man met meer eer zal je niet vinden, hij dood alleen maar als iemand hem daartoe een reden geeft. Verontwaardigd opent hij zijn vizier.

Dat kunt u niet menen! Als u mij mijn wapens afpakt kunt u evengoed mijn leven nemen. Een ridder zonder wapens is hetzelfde als een koning zonder land!

Hij had zin om van zijn paard te stappen en deze centaur eens leren wat respect is, zijn wapens afgeven! Zijn deze beesten dan zo dom dat ze niet weten dat wachters een lagere rang hebben.

Ik wil een schriftelijk bewijs van uw Lord, dan pas zal ik mijn wapens afleggen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillith
Admin
Lillith


Aantal berichten : 360
Registratiedatum : 05-01-10

Character sheet
Houding: Terughoudend
Houding: Vriendelijk
Draagt met zich mee:: mantel, buidelzak met voedsel, heuptas met kruiden.

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 4:38 pm

De wachter

Een ridder met een missie Warrior_Scout_by_taasia

De wachter trekt zijn wenkbrauwen op als de man zijn antwoord geeft.

Ik heb geen Lord, Heer, ik ben een vrij wezen, die vrijwillig deze taak van bescherming op zich heeft genomen.
En hoe weet ik dat U niet zult jagen op de wezens in dit woud? En wat een ridder is, weet ik niet.
Ik zie enkel wapens en een niet magisch wezen.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fantasie.forumactie.com
Lanzac

Lanzac


Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 28

Character sheet
Houding: Vriendelijk
Houding: Agressief
Draagt met zich mee:: wapens, kleren, paard

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 4:54 pm

Wachter! Vrijwillig of niet, ik ben Sìr Lanzac! Dat betekent dat ik hoger in rang sta! Dus u hebt niet het recht om mij met zo'n toon aan te slaan.

Lanzac was nu woedend, nog nooit had iemand hem met zo'n toon aangesproken. Als hij zal terugkomen van zijn missie, als hij toch niet dood is, zal hij zeker vertellen aan Lord Edward wat voor wachters ze hier hebben. En zonodig zal hij, vanaf dat hij binnen is, naar de lord hier zoeken en hem vertellen hoe de wachters hun gasten behandelen. Hij boog zich voorover naar de centaur.


Ik zal de regels volgen en niet jagen, alleen als ik met respect behandeld word.

De laatste woorden zaten hem ook dwars. Geen magisch wezen, deze gek beweerde nu toch echt niet dat dit hier magisch was. Voorzover hij wist was deze centaur ook geen magisch wezen. Hij moest toegeven dat hij nog nooit een paardmens gezien had, maar niemand kent de redenen van de Almachtige God. En hij wist ook dat een paard niet magisch waren, lekker maar niet magisch.
Maar als het hier nu echt magisch is, en hij geeft die centaur een paar klappen om hem te leren wat respect is. Dan kan hij zijn mededuivels gaan roepen en zal Lanzac eeuwige martelingen moeten doorstaan. Het zweet brak hem uit en vlug deed hij zijn vizier weer dicht zodat de centaur het niet zag.


Ik zal mijn wapens afleggen, maar, mijn zwaard wil ik houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillith
Admin
Lillith


Aantal berichten : 360
Registratiedatum : 05-01-10

Character sheet
Houding: Terughoudend
Houding: Vriendelijk
Draagt met zich mee:: mantel, buidelzak met voedsel, heuptas met kruiden.

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 4:57 pm

De wachter

De wachter is weinig onder de indruk van de man, maar hij blijft beleefd.


Alsof hier zulke titels gelden, Heer, iedereen is gelijk in dit woud.
Zelfs de Dood.
U mag Uw zwaard houden, voor de jacht of ter verdediging.
Het woud zal zelf in actie komen, mocht U het anders gebruiken.
En ik behandel U met respect, zoals een man zijn gelijke behandelt...
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fantasie.forumactie.com
Lanzac

Lanzac


Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 28

Character sheet
Houding: Vriendelijk
Houding: Agressief
Draagt met zich mee:: wapens, kleren, paard

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 5:15 pm

Lanzac vloekte binnensmond. Hij had toch gehoopt dat hij al zijn wapens zou mogen houden. Hij zou die centaur misschien wel makkelijk aankunnen, maar hij was niet een man die voor het plezier doodde. Met tegenzin maakte hij zijn goeiendag los en smeet hem op de grond, zijn hellebaard volgde. Het was alsof zijn hart brak, die wapens waren een deel van zijn leven geweest. Ontelbare keren hadden ze zijn leven gered. Met toonloze stem sprak hij tot de centaur.

Uw bevelen zijn opgevolgd, wachter, kunt u mij nu doorlaten?
Terug naar boven Ga naar beneden
Lillith
Admin
Lillith


Aantal berichten : 360
Registratiedatum : 05-01-10

Character sheet
Houding: Terughoudend
Houding: Vriendelijk
Draagt met zich mee:: mantel, buidelzak met voedsel, heuptas met kruiden.

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 5:30 pm

De wachter

De centaur ziet toe hoe de man zijn wapens afgeeft, op het zwaard na.
Hij knikt beleefd en stapt dan uit de weg. De man ziet nu wat er achter de poort ligt.
Een mistig woud, bomen zover je kan kijken, geen huizen, geen wegen, niets.


Welkom en ik verleen U toegang, mens.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://fantasie.forumactie.com
Lanzac

Lanzac


Aantal berichten : 47
Registratiedatum : 09-01-10
Leeftijd : 28

Character sheet
Houding: Vriendelijk
Houding: Agressief
Draagt met zich mee:: wapens, kleren, paard

Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitimezo jan 10, 2010 9:00 pm

Lanzac keek een beetje verbaasd naar het woud dat achter de poort lag. Waarom word een bos nu beschermd door een muur. Nu aarzelde hij ook of hij het wel verstandig was om naar binnen te gaan. Als er toch geen stad is heeft hij nog altijd geen onderdak. Hij keek nog eens naar de centaur.

Ik zou het aangenaam vinden als u mij niet met mens aanspreekt.

Hij gaf zijn paard de sporen en het liep daar de poort. Een beetje angstig keek hij rond. Hoe in hemelsnaam moest hij nu de weg vinden als er geen wegen zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Een ridder met een missie Empty
BerichtOnderwerp: Re: Een ridder met een missie   Een ridder met een missie Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Een ridder met een missie
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Het begin van je eigen wereld :: Aankomst :: Toegang tot het rijk-
Ga naar: